Dodaj zakładkę Mapa strony
Zapisz się !

Gorce - narty

7-9 styczeń 2011

W drugim tygodniu stycznia byliśmy z Przemkiem (O_P & Przemas) w Gorcach. Był to wyjazd narciarski - na turach i na nartach zjazdowych. Nocowaliśmy w fantastycznym, prywatnym schronisku "Na Skałce" (czas zatrzymał się w tym miejscu jakieś 30 lat temu) w dolinie Jamne. Warunki w tym, praktycznie domu mieszkalnym z dwoma izbami udostępnionymi turystom są skromne, ale jest tam czysto, klimatycznie i miło. Z tej chaty ruszyliśmy w turach na Turbacz, który osiągnęliśmy po paru godzinach podchodzenia/zjeżdżania na nartach w całkiem przyzwoitych warunkach narciarskich. Z Turbacza zaczęliśmy zjazd/zejście tuż przed zapadnięciem zmroku, tak że wróciliśmy późno w nocy wzbudzając trochę niepokoju u naszej miłej gospodyni. Na nartach zjazdowych jeździliśmy najpierw na stacji narciarskiej LASKOWA_KAMIENNA, którą jakoś średnio byśmy polecali (mało tras, łatwe, dużo ludzi), a następnie w Białce. Wyjazd był skromny, spontanicznie organizowany, ale warto zatrzymać się choć na chwilę refleksji w takim właśnie miejscu jak chata Na Skałce". Widoki na Tatry stamtąd są przednie. W drodze powrotnej do domu wstąpiliśmy do super (znanej bywalcom) dobrej kuchni góralskiej karczmy "Góralsko Strawa" no i wygrzaliśmy się w termach podhalańskich w Szalarach - oba miejsca polecamy. Zdjęć nie robiliśmy, więc służymy tylko opisem.