Dodaj zakładkę Mapa strony
Zapisz się !

Tatry Słowackie

17-18 wrzesień 2011

W Tatry Słowackie wyruszyliśmy z Rabki w sobotę. Dojazd zajął nam więcej czasu niż się spodziewaliśmy i dopiero koło 11 wyruszyliśmy z parkingu w góry.

Do schroniska prowadziła łatwa trasa, chociaż nie dla tych którzy ciągnęli po kamieniach wózek z najmłodszym członkiem klubu :) . W schronisku zastaliśmy tłumy i w jadalni i w kolejce do kuchni, dlatego chcąc nie tracić czasu zjedliśmy własny prowiant przed budynkiem i ruszyliśmy na Jagnięcy Szczyt. Im wyżej wchodziliśmy, tym piękniejsze widoki rozpościerały się przed nami.

Na szczycie udało nam się zobaczyć widmo Brockenu. Podczas wędrówki cały czas towarzyszyła nam piękna pogoda, a wieczorne słońce tworzyło klimatyczną atmosferę. Z gór zdążyliśmy zejść przed zmrokiem. Gdy dotarliśmy do schroniska, tłumów widzianych kilka godzin wcześniej już nie było, ale i tak było dosyć tłoczno z powodu odbywającego się w budynku festiwalu górskiego.

Następnego dnia wybraliśmy się Przełęcz pod Wielką Świstówką. Ponieważ wyruszyliśmy dosyć wcześnie, to uniknęliśmy tłumów wspinających się na przełęcz. W drodze powrotnej zahaczyliśmy o budynek stacji kolejki na Łomnicę. Wyjazd zakończyliśmy w karczmie w Nowym Targu.